10 квітня 2013 року у Бухаресті відбулася 6-та зустріч Панелі з реформи державного управління в рамках СхП, в якій взяв участь виконавчий директор ТЦК Володимир Купрій, координатор РГ 1 Украънської національної платформи Форуму громадянського суспільства СхП. Цього разу темою обговорення було питання “Державна/публічна служба: законодавство, статус, правила закупівель”. Ухвалено план дій на 2014-2015 роки. Україна разом з Естонією координуватимуть діяльність в межах тематичного сфери “Ефективне управління міжнародною технічною допомогою”. Вдалося домогтися більшої включеності представників ФГС у якості експертів при проведенні семінарів, круглих столів, тренінгів.
Відбувся цікавий обмін досвідом з тематики зустрічі (для чого власне і відбуваються такі експертні панелі). Румунія презентувала свій досвід в реалізації Національної стратегії протидії корупції. Довго дебатували на тему доступності декларацій державних службовців. У Румунії є 40 категорій державних службовців, які подають обов’язково свої щорічні декларації про доходи. Є відкрита (публічна) та закрита частина цієї декларації. Що мається на увазі? Державний службовець повідомляє, що має банківські рахунки і кошти на них, але публічного доступу немає до номерів цих рахунків і назв банків. Теж саме стосується, наприклад, розміру земельної ділянки у власності. Тобто розмір для публічного доступу, але не адреса її знаходження. Не вимагається декларувати свої витрати.
Ще однією цікавою презентацією була доповідь представника Чехії про досвід реформування державної служби і ухвалення нового закону. Ситуація з законом є довгограючою. Ніяк політичні сили в парламенті не дійдуть згоди щодо його положення. Але зараз наприклад, у них є державні службовці є віком за 70 років.
Було презентовано і основні тенденції щодо розвитку інституту державної служби в країнах Європи. Питання скорочення кількості державних службовців актуальне для ВСІХ країн ЄС. Там також свої вимоги щодо скорочення штатів і т.п. Традиційно використовуються два підходи: політичний (коли скорочують всіх за певним показником (5%,10% і т.д.), керуючись політичною доцільністю, всіх без розбору, а є стратегічний підхід, коли робиться аналіз по секторам, визначається стратегічний план де і скільки треба скоротити, враховуючи специфіку кожного сектору і глибину проблематики, орієнтуючись за забезпечення ефективності управління. Ось так. Здогадайтеся як варіант зараз обрали у нас
Панель продемонструвала, що питання реформування інституту державної/публічної служби є актуальними і на часі як для СхП, так і для ЄС. Тобто є над чим помізкувати нам в межах Реанімаційного пакету реформ та майбутніх заходів РГ 1.