5 вересня відбулася підготовча зустріч до 15-ї сесії Транспортної панелі, яка проходитиме 18 вересня в Брюсселі. Метою підготовчої зустрічі було обговорити стан транспортної інфраструктури в країнах Східного партнерства з подальшою підготовкою позиційного документу для представлення його під час засідання Транспортної панелі.
У зустрічі взяли участь члени робочих груп 2 і 3 Форуму громадянського суспільства Східного партнерства – представники Української національної платформи, а також експерти з транспортної тематики з країн Східного партнерства, які приєдналися до дискусії за допомогою скайп-зв’язку (див. нижче перелік учасників).
Модерувала захід Олександра Гуменюк, директор Європейсько-українського енергетичного агентства, яку було делеговано представляти Форум громадянського суспільства Східного партнерства під час засідання Транспортної панелі. Вона окреслила результати попереднього засідання панелі (відбулося в квітні 2017 р.) і формат участі представників громадянського суспільства в цьому заході.
Експерти обговорили проблемні аспекти транспортної інфраструктури в країнах Східного партнерства відповідно до переліку таких питань:
1. Декарбонізація транспортної інфраструктури
Нормативні документи в країнах Східного партнерства, які пропагують цю тему як національну стратегію, або план дій – якщо вони прийняті або перебувають на стадії розробки, обговорення стану і процесу законодавчого забезпечення відповідних питань;
2. Безпека дорожнього руху
Які державні заходи були спрямовані на запобігання загибелі на дорогах та підвищення безпеки дорожнього руху на дорогах, для покращення якості доріг, стосовно вимог до транспортних засобів та громадського транспорту, освітлення доріг тощо? Чи це схвалено в будь-яких місцевих документах чи документах, що знаходяться на стадії розробки?
3. Декарбонізація транспортних засобів
Чи забезпечує фактична інфраструктура розвиток екологічно безпечних транспортних засобів – чи наявні станції для біопалива, електронні зарядні пристрої та інші екологічні транспортні засоби станцій. Знову ж таки, якщо є державна політика щодо розвитку екологічно безпечного транспорту та відповідної інфраструктури, наскільки ця політика виконується чи перебуває на етапі розробки, наскільки враховується в цьому процесі думка громадянського суспільства;
4. Громадський транспорт
Чи є якісь зміни в системі громадського транспорту з метою застосування екогромадського транспорту та розвитку нового сполучення у регіонах між містами та селами? Чи згадується ця проблема в документах місцевого самоврядування, в стратегії чи плані дій? Яка реальна ситуація в цьому напрямку?
5. Шовковий шлях ЄС-Китай (Silk-Railway Road)
Чи ваша країна на найвищому політичному рівні зацікавлена в участі в цьому транспортному сполученні, які кроки зробила країна для участі в Шовковому шляху та як до цієї ініціативи ставиться громадянське суспільство?
6. Водний шлях E-40
Громадянське суспільство виступає проти Водного шляху E-40, оскільки цей проект створює загрозу вторинного радіоактивного забруднення навколишнього середовища в результаті діяльності на територіях, забруднених радіоактивними ізотопами після аварії на Чорнобильській АЕС (1986 р.). Реалізація проекту матиме значний вплив на охоронювані території, флору та фауну, цінні водно-болотні угіддя, ландшафти, ліси та сільськогосподарські угіддя. Будівництво та експлуатація каналу призведе до втрати житла та зупинки місць для мігрантів птахів. Чи є додаткові аргументи?
Зустріч відбулася у приміщенні проекту «Громадська синергія» (м.Київ, вул. Малопідвальна 12/10) за ініціативи Форуму громадянського суспільства Східного партнерства, під егідою Української національної платформи ФГС СхП та за підтримки проекту «Громадська синергія», що фінансується Європейським Союзом та виконується Міжнародним фондом «Відродження».
Перелік експертів, що взяли участь у дискусії (англійською мовою):
- Petru Botnaru, Terra-1530 (Moldova, Vorniceni village)
- Ina Coseru, National Ecological Centre of Moldova (Moldova, Chisinau)
- Karen Chilingaryan, “Consumers` Consulting Center” NGO (Armenia, Yerevan)
- Natalia Germaniuk, Anticorruption NGO “Maidan-West” (Ukraine, Manevychi, Volyn oblast)
- Anna Golubovska-Onisimova, UNEGO MAMA-86 (Ukraine, Kyiv)
- Oleksandra Gumeniuk, European Ukrainian Energy Agency (Ukraine, Kyiv)
- Iryna Kosse, Institute for Economic Research and Political Consultations (Ukraine, Kyiv)
- Artashes Sargsyan, NGO EcoTeam Energy and Environmental consulting (Armenia, Yerevan)
- Anzhela Turlikyan, “Khazer” ecological and cultural NGO (Armenia, Yerevan)
- Viktor Zagreba, Kyiv Cyclists Association (Ukraine, Kyiv)
-
Georgiy Veremiychyk, National Ecological Centre of Ukraine (Ukraine, Kyiv).